BIORITMUS, Szakmai beszámoló |
Írta: Talló Zoltán | |||
2012. Szeptember 21. Péntek, 16:52 | |||
A Projekt a
Nemzeti Erőforrás Minisztérium támogatásával valósult meg.
SZAKMAI BESZÁMOLÓ Projekt: NTP-RITP-11-0017 Tartalom:
A. Általános ismertető B. Gyermekek kiválasztásának folyamata C. Kiválasztott gyermekek D. A BioRitmus Életmód és Mozgásművészeti Tehetségpont szakemberei E. Programban részt vett szakemberek önéletrajzai F. Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elfogadó nyilatkozata G. Integrációs mozgásművészeti roma tehetséggondozó program: Tavaszi zsongás H. A roma tehetséggondozó program képei A. Általános ismertető A Bányászok Érdekvédelmi Kulturális Egyesület (B.É.K.E.) 2012.05.30. – 2012.06.30. tartó ,,A roma fiatalok integráló környezetben megvalósuló tehetséggondozó szolgáltatásokhoz történő hozzáférések javítását szolgáló programok támogatására” címen az NTP-RITP-11 kódszámon meghirdetett pályázatán belül a ,,Tehetséges Roma fiatalok integrálása tehetséggondozó programban” a következők szerint valósította meg. A pécsi BioRitmus Életmód és Mozgásművészeti Tehetségpont szakembereivel közösen valósította meg a hosszú távra tervezett művészeti tehetséggondozó programját. A BioRitmus Életmód és Mozgásművészeti Tehetségpont és a B.É.K.E. kiemelt programja a roma tehetségek felkutatása, felismerése, tehetségük azonosítása, tehetségük gondozása és mentorálása. B. Gyermekek kiválasztásának folyamata A gyermekek kiválasztásának folyamata, szempontjai, a következő kiemelkedő képességek szerint történik a ,,Tavaszi zsongás” című mozgásművészeti mesedarabunkhoz. Pécs Megyei Jogú Város Cigány Önkormányzatával 2011.11.16.-án szerződésben állapodtunk meg, hogy közösen felkutatjuk a hátrányos helyzetű és roma tehetséges gyermekeket programjainkhoz. Óvodai és iskolai intézménylistáikat igénybe vehetjük. E-mail értesítést küldünk a címlistáinkon szereplő intézmények vezetőihez, pedagógusaihoz. Először telefonon egyeztettünk, majd a pedagógusok segítségét kérve egy megadott időpontban és helyszínen felmértük, majd kiválasztottuk a leendő tehetséges előadóinkat a mozgásművészet, a torna és az előadó művészet területén. Előny, ha rendelkezik valamilyen előképzettséggel. A kiválasztás szempontjai előadói szempontból: - a kreativitás ( pl.: eredeti ötlet, szokatlan megoldásmód, érzékeny, esztétikum szerető) a szociális képességek (pl.:jó az empatikus készsége, társai szeretik, szókincse gazdag) - az intellektuális képességek (pl.: éles eszű, jó megfigyelő, szókincse gazdag) - a művészeti képességek pl.: (pl.:hangsúlyos próza-és, versmondás, szituációs játékban átélés, gyors helyzetfelismerés) Zenei szempontból: - a hallás (pl.: tisztán énekel) - a ritmusérzék ( érzi a zenei váltásokat, ütemre mozog) Mozgásművészeti szempontból mértük: - a rugalmasságot (pl.: ugrásoknál) - a hajlékonyságot (pl.:hát hajlásoknál) - az állóképességet (pl.: mennyi fokozott terhelést bír próbák alatt) - a gyorsaságot (pl.. forgásoknál) - a lazaságot (pl.: spárgák) - az erő (pl.: emeléseknél) - a statikus mozgást (pl.: emeléseknél, lábtartásoknál) - a gyors tanulási kézséget (lépések sorozatának gyors megjegyzése), ami kihagyhatatlan. A végén egyeztetett időpontban a szülők tájékoztatása és bevonása is kiemelt feladatunk volt. A BioRitmus Életmód és Mozgásművészeti Tehetségpont művészeti vezetője és koreográfusa által kiválasztott gyermekek a fent említett szempontok szerint lettek kiválogatva. Előnybe részesültek azok a gyermekek, akik már előképzettséggel rendelkeztek. C. Kiválasztott gyermekek Orsós Bálint: Pedagógiai jellemzés (óvoda) Orsós Bálint (2003. 07.27. an.: Orsós Teréz) 2008 március 10-én került óvodánkba a Pécs Keleti Városrészi Óvoda Sétatér Utcai tagintézményébe. Azért íratták be hozzánk, mivel az édesanyjával együtt a helyi Családok Átmeneti Otthonába került elhelyezésre. A gyermek könnyen beilleszkedett óvodai csoportjába, jó kapcsolata volt a többi gyermekkel és az óvoda felnőtt dolgozóival. Néha volt csak agresszív, de ez a családi hátteréből adódott. Érdeklődő, az új ismeretekre nyitott, jó mozgású, megfelelő ritmusérzékkel rendelkező kisfiú volt. 2009-ben óvodánk felvette a kapcsolatot Kovács Beatrix táncoktató, koreográfussal, aki a Trixi Kreatív Mozgásstúdió vezetője volt. Bálint több társával együtt részt vett az edzéseken, rövid idő elteltével már a fellépéseken is. Időközben az édesanyját összeférhetetlensége miatt kitették ebből az otthonból, másik jóval messzebb lévő otthonba került. Szerencsére nem vitte el óvodánkból, de ettől kezdve az óvodapedagógusok, az önkéntesek, és Kovács Beatrix összefogására volt szükség, hogy Bálint eljusson az edzésekre, fellépésekre. Az édesanyját folyamatosan győzködnünk kellett, hogy a gyerek érdekében teszünk mindent, ha rajta múlott volna, már nem venne részt a tehetséggondozó programban. Az óvodában a tehetség azonosításra elsősorban a megfigyelés módszerét alkalmazzuk. Fontos szempont, hogy a gyermek kellően motivált legyen, érezze jól magát a tevékenység végzése közben. A BioRitmus Életmód és Mozgásművészeti Tehetségpont kiválasztási szempontjai szerint kiválóan megfelelt. Pasinato Veronica: Pedagógiai jellemzés (óvoda) Pasinato Veronica (2004. 11. 19. an.:Szilágyi Erzsébet) 2010. május 10-én került óvodánkba. Olaszországban született, ekkor jöttek haza. Pécsett, Borbála telepen laknak egy szoba, konyhában laknak. Az édesanya elmondása szerint még nem járt semmilyen közösségbe, ezért hozta el hozzánk, mivel szerette volna, ha gyerekközösségbe kerül. A kislány viselkedésén ez meglátszott, nehezen alkalmazkodott a csoport szabályaihoz, hiperaktivitásra utaló jeleket tapasztaltunk nála. A jó adottsággal (hajlékony, jó mozgású, kreatív) rendelkező kislányt, az akkor már Tehetségpontként működő mozgásfejlesztő csoportba javasoltuk felvenni. Ez jó döntésnek bizonyult, mivel az édesanya is támogatta, így Veronica rövid idő alatt nagyon sokat fejlődött. A gyerekekkel való társas kapcsolataiban még fejlődnie kell. A gyermek az elmúlt évben tanköteles korú lett, de a Nevelési Tanácsadó és az óvoda nevelőtestületének véleménye alapján még egy év óvodai nevelést javasoltunk. Beszédhibája miatt logopédiai fejlesztésre szorult. Ez alatt az egy év alatt elérte az iskolakezdéshez szükséges fejlettséget. Fontos lenne, hogy az iskolai tanulmányok megkezdése után folytathassa a megkezdett programot. A BioRitmus Életmód és Mozgásművészeti Tehetségpont további roma tehetségei: Hell Bianka, Balog Klára, Harmuth Ferenc, Sipos András. További szereplők: Kovács Ingrid, Bőczi Tímea, Pados Richárd, Tihanyi Imréné, Murányi Éva, Király Kata.
A. A BioRitmus Életmód és Mozgásművészeti Tehetségpont szakemberei - Barcsi Beatrix – gyógypedagógus, pszichológus POTE Gyermekklinikán gyakorló pszichológus, 10 éves gyakorlat (kommunikációs csoport tréning) - Erdélyiné, Békési Valéria – szertorna edző 0 éves gyakorlat, a pécsi Torna Szövetség Elnöke ( szertora oktatás, akrobatika) - Hegyiné, Tóth Lívia – sport- aerobik edző, volt olimpiai válogatott tornász 30 éves gyakorlat ( sport-aerobik oktatás ) - Katona Ágnes – színművésznő, korai fejlesztő 30 éves gyakorlat (beszédtechnika fejlesztés, drámaped., színjátszás) - Kovács Beatrix – koreográfus, mozgásművészeti oktató 22 éves gyakorlat (cirkuszművészet, mozgásművészet, egészségfejlesztés, rendezés) - Kucsanda Gyuláné – óvodapedagógus, szakvizsgázott vezető óvodapedagógus 35 éves gyakorlat - Tihanyi Imréné – nevelőszülő, családi napközi vezető, csecsemő- és kisgyermek gondozó 40 éves gyakorlat ( szülőkkel, nevelőkkel a kapcsolattartás, gyermek felügyelet, kíséret biztosítása ) - Varga Anita – gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus 15 éves gyakorlat ( TSMT fejlesztő torna) - Vecseyné, Kieffer Andrea – aranyjelvényes tornász, volt első osztályú sportoló 26 éves gyakorlat ( szertorna oktatás, versenyre felkészítés ) B. A BioRitmus Életmód és Mozgásművészeti Tehetségpont jelen pályázati programban résztvevő szakembereinek önéletrajzai: Kovács Beatrix Végzettségek, továbbképzések: 1981 – 1985 Nagy Lajos Gimnázium Pécs – gimnáziumi érettségi 1985 – 1989 Országos Artistaképző Intézet táncszak 2009 Port De Bras fitness edzői 2010 Gyermekszínjátszó rendezői 2010 PTE – ETK Wellness-szakemberi 2010 Géniusz program: BioRitmus Tehetségpont regisztrációja jelenleg: PTE- ETK rekreáció szervező és egészségfejlesztő szak harmadéves hallgató Szakmai tapasztalat: - Három éves koromtól kezdtem el táncolni, klasszikus, modern és karaktert. A pécsi Baranya Néptánc együttesnek is tagja voltam. 1989 óta foglalkozom táncoktatással és koreográfiák készítésével. Elsősorban gyermekek képzésével foglalkozom 3 – 18 éves korig. Művészi munkánk során igyekeztem különböző stílusokkal ötvözni a gyermekek kreativitását és az új iránti fogékonyságát. - A többéves munka eredményeként létrehoztam egy saját stílust, melyben a Shaolin Kung-fu, Thai-Chi, klasszikus balett, hip-hop és a modern tánc elemeit ötvöztem az általam tervezett cirkuszi eszközök felhasználásával. Így jött létre a „Crea-dance”, magyarul „Kredenc”, melyben az értékeket tároljuk. - Felkért koreográfusként a pécsi szinkronúszókkal is dolgoztam egy évig. Így egy új közegben történő mozgásművészettel gyarapítottam tudásomat. - Jelenlegi kutatási területem: az egyetemen a sérült gyerekek, ezen belül a Down- szindrómás gyermekek integrált közegben történő mozgásfejlesztő program lehetőségeivel, módszereivel foglalkozom. Kutatási területemmel kapcsolatos konferenciákon, rendezvényeken rendszeres előadóként veszek részt. - 2004 évben táncpedagógusi MSZOSZ – díjat adományoztak „kimagasló művészeti és pedagógiai munkásság”- ért. - 2009 októberétől roma integráció a művészeteken keresztül, önkéntes fejlesztés. Ennek eredményeként megalkottuk a BioRitmus Életmód és Mozgásművészeti Tehetségpontot, hátrányos helyzetű, mélyszegénységben élő tehetséges gyermekek és fiatalok számára. Referencia: - Több országos gyermek táncverseny dobogós helyezései, felnőtt Európa bajnokságon való vendégszereplés, budapesti TV-felvétel, pécsi televízió helyi felvétele, jótékonysági műsorokon való részvétel. Hazánkat nemzetközi video táncfesztiválon Lyon-ban egyedül képviseltük. Kiemelt elismerések: -1995 -Budapesti Nagycirkusz Herry Owens ezüst serlege a frankfurti Salome Színháztól -1996-profi felvétellel képviseltük hazánkat (egyedül) egy nemzetközi Video Screen Táncfesztiválon Lyonban. - II. Művészetterápiás Világkonferencia : film vetítés és előadás, kiadványban megjelenés -2012 - szintén szeretnénk képviselni hazánkat a „Tavaszi zsongás” című produkciónkkal.
Tóth Lívia Ált. isk. –i tanulmányaimat Dávidföldön, majd a Gagarin utcai isk. testnevelés tagozatán végeztem. A Gagarinos évek alatt már igazolt versenyzője voltam a KBSK tornaszakosztályának és miután a torna jól ment ifjúsági válogatott lettem. Középiskolámat magán tanulóként kezdtem a komlói Kun Béla gimnáziumban, de sportpályafutásom miatt a pécsi Leőwey Klára gimn.-ba iratkoztam és ott is érettségiztem. Tornászként közben tagja lettem a montreáli olimpiára készülő felnőtt válogatott keretnek, de sajnos súlyproblémák miatt az utazókeretben már nem kaptam helye. Érettségi után edzőként dolgoztam a PMSC női torna szakosztályánál, ahova az olimpia előtt igazoltam- mint kiemelt egyesület egyedüliként tudta a tornászok számára a feltételeket biztosítani. 1981-ben házasodtam Hegyi Ferenccel, aki a KBSK focistája volt, 2 gyermekünk született, akik ma már felnőtt emberek. A család után 1985- 1991 között a tornaszakosztály edzőjeként dolgoztam a PMSC-ben, amíg a szakosztály meg nem szűnt. Ez 1991-ben elkövetkezett és én a Nevelési Központ Művelődési Házában kezdtem dolgozni művelődés szervezőként, közben edzői diplomát szereztem a Testnevelési Egyetemen és megtanultam programot szervezni, rendezni, de a sport maradt a központban. Ebben az időben szerveződött a Magyar Aerobik Szövetség és Makray Katica megkereste az „öreg” tornászokat nincs-e kedvük a torna halála után egy új sport születésében részt venni? …és volt… 1991 óta az életem meghatározó része az aerobik. A sport szervezése, oktatása, rendezvények életre hívása és a sportolók nevelése. Összetett, bonyolult, sok odafigyelést, de rengeteg boldogságot adó hivatás az enyém. A Csiga-ház közhasznú alapítvány vezetőjeként ( 1999-től) gyakorlatot szereztem a tornatermen kívül is, de továbbra is a sportolók nevelésével, felkészítésével foglalkozom. Büszke vagyok arra, hogy az aerobik sport pécsi világbajnokai és válogatott versenyzői szinte mindegyik az én tanítványom volt, vagy aki nem, az is az én indíttatásomra választotta ezt a sportágat. Kezdetben sokféle stílusú és sok szövetséggel rendelkező sportág volt az aerobik. A FIG / Nemzetközi Tornaszövetség/ által meghonosított torna alapú aerobik megjelenésekor jött el edzőként az én időm, hiszen azt kellett tanítanom, amit a legjobban tudtam. 2006.- Megalakítottuk az Utánpótlás Csiga-ház Sportegyesületet, ahol kifejezetten azokat az alapítványban kinevelt gyerekeinket igazoltuk le, akiket a Magyar Kupa versenyein és nemzetközi versenyeken szerettünk volna indítani. Ez ma is így van. Eredményeim edzőként: 2006.- World Seria verseny Thaiföld/ Bankok 1.hely Somogyi/ Schneider páros 2. hely Károcs Attila 3. hely Somogyi Kristóf 2007- Európa Bajnokság Magyarország 8.Somogyi Kristóf/ férfi egyéni 8. Károcs Attila/ férfi egyéni 7. Schneider/Somogyi páros 8. Csirke/Károcs páros 2007. World Seria verseny Mexikó 1. hely Schneider/Somogyi páros 2008. MK 2 helyezés Erdősi Dániel/ fiú egyéni 2.helyezés Szili zsanett/ Erdősi Dániel páros 2009. MK 2. helyek és OPEN győzelmek: Szili/Erdősi páros Erdősi Dániel fiú egyéni 2010. Utánpótlás Világbajnokság Rodez/ Franciaország 1. hely Erdősi Dániel fiú egyéni 9. hely Szili/Erdősi páros -Tagja vagyok a Magyar Tornaszövetség Aerobik Szakága versenybírói testületének ( országos minősítésű bíró) -A Csiga-ház alapítványt vezetem és nevelem Baranya megye számos településén az újdonsült aerobikosokat (Pécs, Komló, Szentlőrinc, Mecseknádasd) -Létrehoztam a BaranyAerobik megyei versenyrendszert, ami már nem csak megyei, de 100 gyerek versenyez ott kezdőtől a haladókig- a Baranya Megyei Diáksport Tanács támogatásával és együttűködésével -Részt veszek a megyei versenyrendszer minden megyére kiterjedő kiépítésében. -Edzőképzésben és bíróképzésben is tanítok. 30 éve tanítok és meggyőződésem, hogy minden gyereknek joga van a sporthoz! Manapság ez már kiváltságnak számít. Hiszem, hogy együttműködéssel, partnerséggel és tenni akarással a hátrányos, de tehetséges és főleg szorgalmas gyerek számára is megteremthető ez a jog. Alapítványi vezetőként, egyesületi edzőként és magánemberként is minden együttműködésre készen állok az utánpótlás nevelésének gyakorlati végrehajtásában. A. Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elfogadó nyilatkozata Kovács Beatrix részére BioRitmus Életmód és Művészeti Program Pécs Tisztelt Tehetségpontot Szervező Kolléganő! Örömmel értesítem arról, hogy a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács illetékes szakmai bizottsága az önök Tehetségpontként történő működésükre vonatkozó kérelmüket elfogadta, amihez ezúton gratulálok. Tájékoztatom arról is, hogy mostantól a dokumentumaikon jogosultak használni mind a „Tehetségpont” megjelölést, mind pedig a Tehetségsegítő Tanács logoját. Egyben jelzem önnek, hogy a Tehetségpontjuk önök által megadott adatait rövidesen felhelyezzük a honlapunkra is: www.tehetsegpont.hu Amellett, hogy üdvözöljük önöket a Tehetségpontok egyre bővülő és a hálózati együttműködés útján elindult családjában, ösztönözzük önöket arra is, hogy munkájukban mielőbb vegyék fel a kapcsolatot a többi környezetükben és/vagy a hasonló tehetségsegítő területen működő Tehetségpontokkal. Ehhez a fenti honlapon segítséget nyújt önöknek a regisztrált tehetségpontok keresőrendszere. Mint ön által is bizonyára ismert, a Tehetségsegítő Tanács operatív munkáját koordináló Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program megvalósítására sikeresen pályázott a múlt évben. A Program tartalmi célja a Tehetségpontok szolgáltató hálózatának kiépítése, tartalmi munkájuk segítése. Ennek keretében képzési programokat szervezünk, és megkezdtük a Tehetségpontok működési akkreditációját, amire a regisztrált Tehetségpontok folyamatosan bejelentkezhetnek. A Program honlapján (www.geniuszportal.hu) – a Projektiroda elérhetőségein túl – bővebben tájékozódni lehet a program aktuális híreiről, így a képzésekről, a Tehetségpontok munkáját segítő tájékoztató és módszertani anyagokról, illetve az érdeklődők külön regisztrálhatnak a Hírlevelünk elektronikus megküldésére is. Végül a tehetségsegítő munkájukban további szakmai sikereket kívánok. A Tehetségsegítő Tanács nevében üdvözlettel Budapest 2010. július 18. Rajnai Gábor sk.
B. Integrációs mozgásművészeti roma tehetséggondozó program: Tavaszi zsongás A három pillangó, táncszínházi előadás cirkuszi kellékek (forgók alkalmazásával). Helyszín: tavaszi rét Idő: egy egész nap Szereplők: a 3 pillangó,a 3 virág, tavasztündér, kertanyó, kertész manók, méhek, szitakötők és még sokan mások ( még kialakulóban van a többi szereplő ). Előadók: vegyes korosztály ( 9fő fellépő ebből 5 fő roma származású ). Zenei hanganyagok: Mike Oldfield, Bjork, J.M.Jarre, Port de Bras válogatásból és még alakulóban van a végleges zenei hanganyag. Játszási időtartam: 20-25perc. Színpad ( előadás helyszín ) mérete: 15x20m. Kisebb helyen, kevesebb szereplővel is előadható, egyébként körszínpadon a leglátványosabb. Továbbá alkalmazunk fény-és hangeffekteket, szélgépet és fényfestést. Utóbbit zárt térben és este szabadtéren használjuk. Három dimenziós fénytechnikát is elképzeltem, mert a szereplők játékát jobban kiemeli, érzékelhetőbbé teszi pl.: esőcseppeket kergetnek a kertész manók. Élethűnek tűnik+a hangeffektek is rájátszanak. A fényfestés esetében vigyáznunk kell arra, hogy a színpadon történő eseményeket ne nyomja el. Harmonizálnia kell a díszlet képi és szín világával, a karaktereket kihangsúlyozó jelmezekkel. Fényfestéssel továbbá tudjuk még emelni különböző részek hangulatát, pl.: vihar jelenetnél a borús hangulatot lehet fokozni és hangeffekt segítségével alátámasztani. Darabunkról: Egy tavaszi napot mutatunk be, melyen belül a ,,Három pillangó” című mesét táncoljuk el. Keretbe foglalom az egész mesét, nem hagyom nyitva direkt módon a néző számára. Helyszín: tavaszi rét. Több részletből áll össze a közel 30-40 perces darab. Maurice Bejar rajongójaként a darabot szeretném egy picit az ő stílusában megalkotni. A jelenetek nagy része mozgásművészetből fog állni, egyedül a viharjelenet lesz prózával összekötve. A szöveges részeket hangstúdióban fogjuk felvenni, mindenki a saját szövegét mondja fel. Erre a saját hangra fog mindenki játszani mozgás formájában ( pl.: pantomim). Minden fontos szereplő a színpadon van. A jelenetek között nem változik a színpadi kép. A díszletek állandó helyet foglalnak el. A szereplők állandó mozgásban tarják a mesét. A lassú és a gyors részletek váltják egymást és már ezzel is egy ritmust adunk a mesének. A zenei hanganyagok is ebben a ritmusban lesznek összevágva. Jelenetek:
Majd a tündér álmosan kilép a forgó karikából és Mike Oldfield ,,on my heart”című dalára körbe táncolja és megérinti puha, kecses mozdulatokkal a féltet természet apró kis csodáit. Miután végzett, visszamegy a karikába.
Ebben a jelenetben a manók a kút körül ülnek és ott ébrednek. Két pillangó két virág mellett és a harmadik , rétanyónál nyújtózkodik. A többi szereplő szétszórva a színpadon. Ebben a részben lesznek kötelező előírt gyakorlatok és improvizációs részek. Tavasztündért is ébresztgetik a pillangók és a manók is.
Előírt útirányok és improvizációs részek váltják egymást. Játékosan a zenét megtöröm és a törés alatt szobrokat alkotnak. A vidám kicsattanó játék élvezetét kell a nézővel érzékeltetni. Magával kell, hogy ragadja a kívülállókat a székből.
dallamvilága ihlette ezt a darabot, amelyben klasszikus lépéseket ötvözök más stílusjegyekkel.
zümmögése és madárcsicsergések) a pillangók vígan játszadoznak a verőfényes mezőn, virágról virágra szálldosnak, táncolnak, repdesnek jókedvükben. (improvizációs rész a táncosok részéről).A kertész manók a kút körül sertepertélnek, vizet húznak,( minden vidámságot és nyugalmat áraszt), miközben a pillangók elbűvölő, kecses bájával nem tudnak betelni. Igen ám, de nagy dörgések, villámlások kíséretében megérkezett a vihar. Ömlött az eső, mintha dézsából öntötték volna. Mindenki kereste a menedéket, hogy ne ázzon el. A pillangók is , de zárt ajtóra találtak, mert rét anyó mély álomba szenderült. Az eső mind jobban esett. Az egyik pillangónak eszébe jut, hogy az eső elöl a virágok otthonába keressenek menedéket. Itt keletkezik a konfliktus a pillangók és a virágok között a mesében. A második sikertelen próbálkozás után végső erejüket összeszedve eljutottak a kúthoz, ahol a manók védelmükbe vették őket. Megszárították elázott szárnyaikat és kényeztették őket. Méh Misi, aki a tavasztündér házába menekült a vihar elöl, végig nézte a pillangók kálváriáját. Megsajnálta őket és segítségükre sietett. Csípésével felébresztette a tavasztündért, aki látva, hogy mi történt, azonnal elűzte a felhőket és visszatért a meleg, tavaszi délután. Visszatért az élet a tisztásra s a három pillangó újra táncol, repdesett vígan, míg csak le nem áldozott a Nap. Akkor aztán szépen hazaszálltak, lefeküdtek és a rét minden lakója nyugovóra tért.
Mike Oldfield ,, On my heart” című dalára körbe táncolja és megérinti puha, kecses mozdulatokkal a féltet természet apró kis csodáit. Miután végzett, visszamegy a karikába. A zene elhalkul, a fény kialszik. A függöny legördül ( ha van). Viharos taps !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)) A darab fókuszába azt helyeztem, hogy a jóban mindenki összetart, vidám és megértő. A bajban megváltozik a helyzet( jön a vihar) és többen kiszolgáltatottá válnak. Van megoldás, kiút ebből a helyzetből is csak változtatnunk kell a mindennapi szokásainkon, előítéleteinken. A roma tehetséggondozó program képei, próbákon, ruhákkal, előadás közben, megtekinthető a képgalériában, vagy erre a szövegre kattintva a Bioritmus menüpont alatt.
Kedvencekhez ad
Könyvjelző
Email-ben elküld
Találat: 4458 Hozzászólások (0)
Szóljon hozzá Ön is!
|